El passat 11 de juny es van constituir els ajuntaments de la majoria de municipis de Catalunya, entre ells, el de Tordera. En aquesta sessió, els regidors i regidores electes vam prometre o jurar el càrrec de regidor/a i, seguidament, vam fer la votació per a escollir l’alcalde de Tordera pels propers 4 anys. Va sortir escollit en Joan Carles Garcia, de CiU, amb 9 vots favorables de 17 (majoria absoluta). Els dos regidors d’ERC vam votar en blanc (en Xavier Pla explica el nostre sentit de vot).
Personalment, vaig prometre el càrrec de regidor per “imperatiu legal”, alhora que també vaig prometre ser fidel als torderencs i les torderenques, i col·laborar en el procés d’alliberament social i nacional dels Països Catalans.
A partir d’ara, els dos regidors d’ERC ja ens estem organitzant el repartiment de les nostres assistències als òrgans col·legiats on podem tenir representació: l’Organisme Autònom de Serveis Comunitaris (OASC), l’Organisme Autònom de Ràdio Tordera, els Consells de Participació Ciutadana (on hi ha, entre d’altres, el Consell Escolar Municipal i la Comissió per a la Supressió de les Barreres Arquitectòniques), la Fundació Teatre Clavé, la Comissió Informativa General i la Comissió Especial de Comptes.
A finals de juny se celebrarà el Ple d’organització de l’Ajuntament, on s’aprovaran els sous i les dedicacions dels electes, i el nombre i sous de càrrecs de confiança. A més, es ratificaran les delegacions de funcions als regidors de govern i es definiran els representants de cada grup polític als diversos òrgans col·legiats. Ràdio Tordera ja ha fet una avanç de per on aniran els trets, en referència a les àrees del govern del nou Ajuntament.
Deixa un comentari